Luborzyca
"Chciałbym żeby takie lekcje odbywały się częściej", "To były świetne zajęcia. Dzięki!", "Byliście super nauczycielami:)" |
opiekun projektu: Rafał Opulski
szkoła: Gimnazjum im. Świętej Jadwigi Królowej w Luborzycy
zakres działań: szkoła
metoda: edukacja filmowa
temat: cyberprzemoc
Główne działania podejmowane przez grupę projektową
Po wybraniu tematu i narzędzia, kolejnym krokiem było zorganizowanie w gimnazjum warsztatów filmoznawczych dotyczących aktualnego w naszej szkole tematu cyberprzemocy. Gimnazjaliści z klas I-III zostali przeszkoleni przez certyfikowanego trenera i coacha, Dawida Bałutowskiego, który przygotował uczniów do samodzielnego przeprowadzenia lekcji wychowawczych we wszystkich klasach gimnazjum. Trener był pod dużym wrażeniem pracy i samych gimnazjalistów: „Tyle się mówi o tym, jaka to „trudna” młodzież do gimnazjów uczęszcza. Wczoraj miałem przyjemność prowadzić całodniowe warsztaty dla dzieciaków z gimnazjum w Luborzycy. Uczyli się prowadzenia warsztatów filmowych z zakresu cyberprzemocy dla swoich rówieśników. I… jestem oczarowany. Cudowni, zdolni, super wrażliwi, zaangażowani i pełni dobrych chęci młodzi ludzie. Doskonale radzili sobie z każdym ćwiczeniem i zadaniem, z którymi dorośli często mają duże trudności. Duma mnie rozpiera i jestem pewien, że poprowadzą fantastyczne warsztaty.Brawo!”. Kolejnym etapem było przygotowanie przez uczniów warsztatów dla wszystkich klas gimnazjum. Uczniowie podzieleni na 3-4 osobowe grupy przeprowadzili zajęcia dot. cyberprzemocy na zajęciach wychowawczych. Warsztaty cieszyły się dużym powodzeniem.
Odbiór działania
Warsztaty cieszyły się dużym powodzeniem. Uczniowie, którzy prowadzili warsztaty robili to w sposób bardzo profesjonalny. Potrafili skupić uwagę uczniów na tym temacie przez całą lekcję i przekazywać wiedzę w bardzo atrakcyjny sposób. Zaobserwowałem duży profesjonalizm uczniów, którzy prowadzili warsztaty.
Relacje w mediach
http://gimwlub.edu.pl/gimwp/ (aktualności i zakładka samorząd uczniowski)
O metodzie
Mocne strony: Film umożliwia opowiadanie o swoich problemach i doświadczeniach w sposób "zapośredniczony" - opowiadając o bohaterach, widzowie opowiadają o samych sobie.
Słabe strony: Czas, który wpływa na konieczność wyboru filmu raczej krótkometrażowego.
Grupa podczas warsztatów:
Oto grupa projktowa ze swoim opiekunem ;-)