opiekunka projektu: Anna Pukacz-Górnikowska
szkoła: Publiczne Gimnazjum w Pęgowie
zakres działań: uczniowie klasy 1b
metoda: STÓŁ POWSZECHNY
 

Główne działania podejmowane przez grupę projektową

Zorganizowaliśmy cykl spotkań i warsztatów na trudne tematy które "rodziły" się z codziennych sytuacji. Mieliśmy okazję, za pomocą technik teatralnych, dowiedzieć się więcej o obcości, wspólnocie, równości, tolerancji. Grupa obejrzała film "Ósmoklasciści nie płaczą", brała udział w zajęciach o cyberprzemocy, a przede wszytskim w warsztacie  organizownaym przez Strefę WolnoSłową.

Relacja uczniów

Kacper:  "Ogólnie było spoko. Zainteresowało mnie to. Spędziłem ciekawie czas. Można by je kontynuować w przyszłym roku. Nie podobało mi się to, że były czasami po lekcjach. Był fajnie. "

Patryk:  "Podobał mi się film „ Ósmoklasiści nie płaczą”. Nie podobały mi się warsztaty z jabłkami. Podobały mi się warsztaty o cyberprzemocy. Nie podobały mi się warsztaty teatralne." 

Karolina: " Uważam, że klasa dużo z tego wywnioskowała. Może nie wszyscy się poprawią np. dalej będą grać godzinami w gry, ale na pewno każdy coś z tego wywnioskuje. Bardzo mi się podobało i ciekawie były zorganizowane te lekcje. Według mnie częściej powinniśmy robić takie spotkania jakim był np. maraton, bo było to w ramach nauki, zachowania i zabawy." 

Ala: "Najbardziej ze wszystkich warsztatów podobały mi się prezentacje i filmy o hejcie. Według mnie było to ciekawe i pouczające. Na tych filmach możemy zobaczyć i poczuć, jak czują się właśnie osoby hejtowane. Ale chyba nie było takiego warsztatu, który mi się nie spodobał, lub nie był dla mnie ciekawy". 

Marcel: "Najbardziej na warsztatach spodobał mi się film „Ósmoklasiści nie płaczą”, gdyż poruszył on bardzo trwały temat i niełatwy w tych czasach. Zajęcia teatralne też mi się spodobały. Nie było niczego takiego, co mi się nie spodobało. Według mnie te zajęcia były fajne. Mi się na nich bardzo podobało. Najfajniejszą zabawą dla mnie były te jabłka. Na zajęciach teatralnych najbardziej mi się spodobało to przedstawienie siebie. Nie podobało mi się to, że niektóre zajęcia były po lekcjach. Na warsztatach było całkiem fajnie. Na warsztatach teatru powszechnego było fajnie. Na ostatnich było nie najlepiej bo nie zrealizowaliśmy tematu i to niby była nasza wina. "

Kamil: "Było to ciekawe. Podobały mi się zajęcia teatralno-tolerancyjne. Mogliśmy szczerze porozmawiać na dowolne tematy. Było to dosyć ciężkie, ponieważ jesteśmy jeszcze dziećmi. Po zajęciach zainteresowaliśmy się niektórymi tematami. "

Ewa: "Uważam, że dzięki tym warsztatom klasa się zmieniła. Mimo, że nie zdążyliśmy dokończyć filmu „Ósmoklasiści nie płaczą”, to i tak nie traktujemy tak bardzo tematu raka w sposób żartobliwy, jak kiedyś. Warsztaty z cyberprzemocy, chodź nie zrealizowaliśmy ich do końca, to dały nam do myślenia, żebyśmy nie hejtowali w Internecie. Przez to ta osoba może poczuć, że nie chce już żyć i się zabić. Poprawiliśmy nasze zachowanie. Na początku byliśmy bardzo nieznośni. Teraz już się tak nie rzucamy."

 

Odbiór działania

Bardzo pozytywny, uczniowie z chęcią angażowali się w pracę przy projekcie. Było twórczo, kreatywnie i ciekawie.

 

Relacje w mediach

Na stronie szkoły: RELACJA

 

O metodzie

Zaskakujące jbyło dla mnie to jak trudno osiągnąć zmianę postawy wobec tematu mimo że pojawiają się refleksje na temat, czasami bardzo trudno.

Mocne strony: możliwość udziału w takim projekcie i wsparcie

Słabe strony:  mało czasu, jest potrzeba kontynuacji, mam nadzieję, że projekt będzie kontynuowany w przyszłym roku

 

Grupa projektowa w trakcie zajęć z Tomkiem Gromadką: 

         

Typ Artykulu: