Poczesna
"Niesamowity film, widziałem takie newsy w internecie" "Bardzo autentyczny film" "Pierwszy raz czytałem o tym jak media mogą oszukiwać, muszę być bardziej uważna" |
opiekun projektu: Michał Szczepanik
szkoła: Gimnazjum im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
zakres działań: szkoła
metoda: edukacja filmowa
temat: język mediów - jak jesteśmy oszukiwani
Główne działania podejmowane przez grupę projektową
Po wyborze tematu uczniowie podzielili się zadaniami, gromadzili materiały do projektu. Część wykonywała plakaty, część ulotki, dwójka uczniów była zaangażowana w film. Nowa była tematyka którą podejmowaliśmy. Nie było łatwych rzeczy, ale też i trudnych, one były umiarkowane jak np. wybór newsów które nie są sprawdzone a krążą po internecie, uczennice głównie skupiały się na informacjach że kogoś uśmiercili za życia.
Odbiór działania
Metoda "Stół Powszechny" mocno otworzyła uczniów i uczennice na siebie, pozwoliłą im planować projekt. Niestety po określeniu mocnych stron klasy okazało się, że nie możemy dalej pójść tą ścieżką. Wszyscy uczniowie powinni być skierowani na działanie tą metodą, niestety nie wszyscy byli tak otwarci aby nią pracować, okazało się że nie każdy potrafi wyrażać ekspresyjnie siebie. W rezultacie uczniowie nakręcili film i zrobili plakaty, które zawisły w szkole, uczniowie i uczennice z innych klas rozmawiali na ich temat, czyli udało się osiągnąć sukces. Poza zajęciami uczniowie dyskutowali o tematach podjętych podczas projektu. Ogólnu odbiór był bardzo pozytywny, szczególnie jeśli chodzi o film, plakaty które zawisły w szkole, uczniowie i uczennice z innych klas rozmawiali na ich temat, czyli udało się osiągnąć sukces.
Relacje w mediach
http://gim.poczesna.edu.pl/old/
relacja uczenic:
http://gim.poczesna.edu.pl/old/publikacje/warsztat.pdf
O metodzie:
Nowa była tematyka którą podejmowaliśmy. Nie było łatwych rzeczy, ale też i trudnych, one były umiarkowane jak np. wybór newsów które nie są sprawdzone a krążą po internecie, uczennice głównie skupiały się na informacjach że kogoś uśmiercili za życia.
Mocne strony: Metoda "Strefy wolno słowa" mocno otworzyła uczniów i uczennice na siebie, pozwoliłą im planować projekt. Niestety po określeniu mocnych stron klasy okazało się że nie możemy dalej pójść tą ścieżką.
Słabe strony: Wszyscy uczniowie powinni być skierowani na działanie tą metodą, niestety nie wszyscy byli tak otwarci aby tak pracować, okazało się że nie każdy potrafi wyrażać eksperesyjnie siebie.
Obejrzyj FILM pt. Straszny lot.
Autorzy: Julian Nowicki i Jakub Kołek