" mega fajne miałam poczucie, że moje zdanie się liczy i ktoś się z nim liczyć”

" warsztaty bardzo ciekawe bardzo podobały mi się nasze wspólne rozmowy i ciekawe wypowiedzi innych”

" bardzo chciałbym aby na lekcjach wychowawczych choć raz w miesiącu w taki właśnie sposób rozwiązywać problemy”

" musimy się wzajemnie poznawać musimy wzajemnie rozmawiać musimy się wzajemnie szanować„

opiekun projektu: Paweł Biedny
szkoła: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica
metoda: CoResolve
temat: inność

Główne działania podejmowane przez grupę projektową

Grupa projektowa w spotkaniu po warsztatach przyjęła na ten rok szkolny dwa działania

1. Zapoznanie uczniów z metoda CoResolve- uczniowie razem z opiekunem omawiali metodę na zajęciach wychowawczych , upowszechniali taki sposób prowadzenia dyskusji oraz dochodzenia do kompromisu. Sami sobie postawili zadanie aby przekazać swoim koleżankom i kolegom swoje doświadczenia związane z poznaniem metody i szkoleniem jakie odbyli. „ uczyli innych jak się spierać”

2. Uczniowie z tematów , które okazały się trudne postanowili zmierzyć się z tematem „inności” osób. Podeszli do problemu lokalnie Postanowili przyjrzeć się historii innych ludzi którzy mieszkali w naszym małym miasteczku. Poznali na lekcjach muzealnych historię Żydów szamotulskich i Braci czeskich , którzy osiedli w Szamotułach. Uczniowie postanowili wykonać lapobooki na temat innych narodowości i religii, które zostały zaprezentowane na wystawie o wielokulturowości. W wywiadzie przygotowującym tematem trudnym była agresja i przemoc słowna szczególnie w Internecie . Temat „ ewoluował” uczniowie doszli do wniosku ,że dużo problemów bierze się z niewiedzy o innych ludziach dlatego w tym roku postanowili „ oswoić” właśnie to zagadnienie.

Odbiór działania

Bardzo pozytywny. Uczniowie byli zaangażowani i bardzo aktywni podczas warsztatów a także w zbieraniu informacji. W ciekawy sposób rozmawiali z innymi uczniami na temat sposobów spierania się i dyskutowania.

Relacje w mediach
 
Szkolna strona: TUTAJ
 
Pojawił się artykuł w gazetce szkolnej – wersja papierowa
 
O metodzie
 
Grupa projektowa bardzo aktywna , otwarta zaangażowana „ochoczo” podeszli do zajęć warsztatowych. Trudna była świadomość nowych ciągle pojawiających się trudnych tematów i tego, że nie można ich teraz zostawić tylko po kolei „oswajać”. Łatwe- okazało się otwarcie uczniów ich szczerość a jednocześnie takie ogromne poczucie i chęć aby zostać wysłuchanym. Trudne opanowanie temperamentów , chęć udowodnienia ze ma się rację Ciekawe- spojrzenie na uczniów, którzy w rozmowie przekonują się do innych poglądów, zmieniają swoje często utarte opinie pod wpływem argumentacji , którą wysłuchują od innych. Jestem bardzo dumny z moich uczniów młodych bardzo ludzi , którzy na warsztatach i po nich okazali się bardzo dojrzali, pokazali wyraźnie ,że chcą być wysłuchani , chcą zabierać głos w bardzo różnych sprawach a dla mnie najważniejsze ,że mają swoje zadanie na różne zagadnienia i chcą działać w tych dziedzinach, które ich interesują. Opracowali plan działań na 2 lata czym chcą się później zajmować
 
Mocne storny: Cudownie „ otwiera” uczestników , daje możliwość wypowiedzi a różne tematy a także uczy ,że nie trzeba iść za większością tylko argumentować tak dobrze swoje zdanie aby przekonywać do niego innych. Metoda uczy asertywności a także tolerancji dla zdania innych osób przy zachowaniu swojego. Uczy i utrwala demokrację wśród ludzi. Ma w sobie pewien element uniwersalności pasujący do różnych „ trudnych tematów” przede wszystkim daje poczucie „ że zdanie pojedyncze-inne są wysłuchiwane”
 
Słabe strony: Jeśli trafi się grupa „ zamknięta” nie skłonna do dyskusji do wypowiadania swoich opinii, metoda może być trudna do zrealizowania
Typ Artykulu: