Szamotuły
" mega fajne miałam poczucie, że moje zdanie się liczy i ktoś się z nim liczyć” " warsztaty bardzo ciekawe bardzo podobały mi się nasze wspólne rozmowy i ciekawe wypowiedzi innych” " bardzo chciałbym aby na lekcjach wychowawczych choć raz w miesiącu w taki właśnie sposób rozwiązywać problemy” " musimy się wzajemnie poznawać musimy wzajemnie rozmawiać musimy się wzajemnie szanować„ |
opiekun projektu: Paweł Biedny
szkoła: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica
metoda: CoResolve
temat: inność
Główne działania podejmowane przez grupę projektową
Grupa projektowa w spotkaniu po warsztatach przyjęła na ten rok szkolny dwa działania
1. Zapoznanie uczniów z metoda CoResolve- uczniowie razem z opiekunem omawiali metodę na zajęciach wychowawczych , upowszechniali taki sposób prowadzenia dyskusji oraz dochodzenia do kompromisu. Sami sobie postawili zadanie aby przekazać swoim koleżankom i kolegom swoje doświadczenia związane z poznaniem metody i szkoleniem jakie odbyli. „ uczyli innych jak się spierać”
2. Uczniowie z tematów , które okazały się trudne postanowili zmierzyć się z tematem „inności” osób. Podeszli do problemu lokalnie Postanowili przyjrzeć się historii innych ludzi którzy mieszkali w naszym małym miasteczku. Poznali na lekcjach muzealnych historię Żydów szamotulskich i Braci czeskich , którzy osiedli w Szamotułach. Uczniowie postanowili wykonać lapobooki na temat innych narodowości i religii, które zostały zaprezentowane na wystawie o wielokulturowości. W wywiadzie przygotowującym tematem trudnym była agresja i przemoc słowna szczególnie w Internecie . Temat „ ewoluował” uczniowie doszli do wniosku ,że dużo problemów bierze się z niewiedzy o innych ludziach dlatego w tym roku postanowili „ oswoić” właśnie to zagadnienie.
Odbiór działania
Bardzo pozytywny. Uczniowie byli zaangażowani i bardzo aktywni podczas warsztatów a także w zbieraniu informacji. W ciekawy sposób rozmawiali z innymi uczniami na temat sposobów spierania się i dyskutowania.