Imię i nazwisko: Marta Krzyśków i Anna Adamczuk
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 374 im. gen. Piotra Szembeka w Warszawie
Trudny temat: Złość, agresja, przemoc.
Metoda: Kampania społeczna, warsztaty
 
Grupę projektową stanowili chętni uczniowie klasy III gimnazjum czyli 12 osób. Pracę rozpoczęliśmy od rozpoznania problemu z jakim boryka się młodzież w klasach integracyjnych. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem podczas realizacji projektu oraz przedstawiania wyników ich pracy.
Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez zespół specjalistów oraz rozpoznania wśród klas w szkole wybraliśmy temat naszych warsztatów. Trudnym tematem okazała się złość, przemoc i agresja. Często młodzież nie rozróżnia tych pojęć i nie potrafi sobie z nimi poradzić. Podczas realizacji naszego projektu chcieliśmy poruszyć zagadnienia dotyczące agresji w domu, wśród rówieśników i w szkole. Naszym celem było wypracowanie form przeciwstawiania się takim zachowaniom.
 
Mocne i słabe strony metody to:

Mocne strony: duże zaangażowanie uczniów, samodzielność, duże grono odbiorców, możliwość dostosowania form pracy do możliwości uczniów
Słabe strony: metoda wymagająca otwartości uczniów, część z nich wstydziła się występować na forum klasy i szkoły
 
Opis działania:

Prace rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatów w naszej klasie. Pracując w grupach na wstępie zajęliśmy się zdefiniowaniem i rozróżnianiem form przemocy. Jak rozpoznać i reagować na złość, agresję i przemoc w naszym życiu. Uczniowie prezentowali wyniki prac w grupach na forum klasy oraz podejmowali dyskusję na ten temat. Poruszyliśmy również temat form agresji w szkole. Podczas dyskusji doszliśmy do wniosku, że najczęściej mamy problem ze słowną agresją: zaczepki, wyśmiewanie, szydzenie, plotkowanie. Po zdefiniowaniu problemu próbowaliśmy znaleźć sposoby jak radzić sobie z tym zjawiskiem. Efekty naszej pracy przedstawialiśmy w wybranych klasach w szkole zachęcając uczniów do reagowania na krzywdę innych.
 
Linki do mediów:
strona szkoły, FB, lokalna gazeta)Strona internetowa naszej szkoły.

Typ Artykulu: