Kalisz
Imię i nazwisko: Małgorzata Kędzierska
Nazwa szkoły: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1
Trudny temat: trudne zachowania
Metoda: elementy kampanii społecznej oraz chodzonego
W skład grupy projektowej weszło 5 uczniów z klasy Id i Ie. Praca była trudna, gdyż każdy z uczniów to bardzo zróżnicowana indywidualność, a przy tym są w sytuacjach publicznych wycofani.
Uczniowie obejrzeli prezentację. Temat wybraliśmy powodowani sytuacjami, jakie zdarzały się nam od września.
Uczniowie obejrzeli prezentację. Temat wybraliśmy powodowani sytuacjami, jakie zdarzały się nam od września.
Nowa szkoła, nowi nauczyciele i rówieśnicy, a przy tym trudności osobiste, z jakimi borykają się uczniowie, nie pozostawiał nam dużego wyboru. Kampania świetnie wpisała się w działania, jakie podjęliśmy już wcześniej, w celu zmiany sytuacji wychowawczej.
Temat dotyczył zachowań, jednak przy okazji wypłynęło nam wiele innych aspektów: zdrowie, relację międzyrówieśnicze, emocje i uczucia, stres, miłość, akceptacja i tolerancja, tęsknota za domem.
Temat dotyczył zachowań, jednak przy okazji wypłynęło nam wiele innych aspektów: zdrowie, relację międzyrówieśnicze, emocje i uczucia, stres, miłość, akceptacja i tolerancja, tęsknota za domem.
Mocne i słabe strony metody to:
mocna stroną jest z pewnością zauważenie przez uczniów, że sytuacje z jakimi się borykają dotyczą również innych.
Słabą stroną było małe zaangażowanie uczniów, musiałam włożyć dużo pracy w to, aby wykazywali aktywność w kierunku jaki był zamierzony.
Słabą stroną było małe zaangażowanie uczniów, musiałam włożyć dużo pracy w to, aby wykazywali aktywność w kierunku jaki był zamierzony.
Opis działania:
Po obejrzeniu prezentacji postanowiliśmy, że spróbujemy porozmawiać o motywach, konsekwencjach i sposobach wyjścia z sytuacji, które często się nam zdarzają. Temat: Co zrobić – jak się zachować. Najpierw spróbowaliśmy chodzonego. Nie było łatwo, ale przy okazji ujawniły się emocje, z jakimi uczniowie przychodzą do szkoły. Kolejnym działaniem było wykonanie plakatów i zaprezentowanie ich innym uczniom. Przede wszystkim uczestnicy grupy, ale efekt końcowy zaprezentowaliśmy również w innych klasach.
Typ Artykulu: