Imię i nazwisko: Anna Grotowska
Nazwa szkoły: Podstawowa nr 277 im. E. Orzeszkowej w Warszawie.
Trudny temat: Wybraliśmy problem odrzucenia.
Metoda: Kampania społeczna
 
Do udziału w projekcie "Trudny temat - weź to na warsztat" zaangażowałam uczniów klasy VI, której jestem wychowawcą. Jest to zespół składający się z 19 chłopców i pięciu dziewcząt w wieku 12 lat. 
Dzieci bardzo zaangażowały się w działania, czuły się odpowiedzialne za podjętą pracę nad trudnym tematem.
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od dyskusji nad wyborem trudnego tematu. Zdecydowaliśmy, że trzeba przeprowadzić ankietę wśród uczniów klas IV-VII oraz nauczycieli na temat najważniejszych trudnych tematów. Po analizie wyników, jakie uzyskaliśmy, wybraliśmy problem odrzucenia przez rówieśników. Okazało się, że w kilku klasach są dzieci odrzucane z rożnych powodów przez rówieśników.
 
Mocne i słabe strony metody to:

Mocne strony to wspólna praca nad projektem, pokazanie społeczności szkolnej problemu, możliwości jego rozwiązania. Dzięki kampanii społecznej dotarliśmy do wszystkich uczniów i nauczycieli, nagłośniliśmy problem.
 
Opis działania:

Na godzinach wychowawczych i dodatkowych zajęciach analizowaliśmy problem, zastanawialiśmy się, jak zwrócić społeczności szkolnej uwagę na niego. Uczniowie uznali, że chcą przeprowadzić kampanię społeczną na terenie szkoły. Przygotowali na godzinę wychowawczą dla wszystkich klas scenariusz zajęć wraz z linkami do krótkich filmików z Internetu, które poruszają problem odrzucenia. Stworzyli również plakaty związane z tematem, które rozwiesili na terenie szkoły.

 

Typ Artykulu: