"bardzo fajny temat" 

warto dzielić się swoimi problemami z najbliższymi"

"ciekawe plakaty"

"teraz już nie będę hejtował, jest mi głupio, że to robiłem, trzeba częściej poruszać takie problemy"

 

 

 

opiekunka projektu: Małgorzata Błaut
szkoła: Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej
zakres działań: szkoła
metoda: kampania społeczna
temat: " NIE dla hejtu"

Główne działania podejmowane przez grupę projektową

Samorząd Uczniowski przygotował ankiety dla klas III - VI dotyczące problemu hejtu. Przeprowadziliśmy lekcję wychowawczą na ten temat. Uczniowie chętnie brali udział w dyskusji, przedstawiając własne opinie na temat hejtu, hejtowania czy bycia hejtowanym. Na podstawie wniosków po zajęciach stworzyliśmy KODEKS DOBREGO KOLEGI. Przygotowaliśmy również plakaty.

Odbiór działania

Spotkaliśmy się z bardzo pozytywnym odbiorem. Jest to powszechny problem, a sposoby w jaki można sobie z nim radzić nie są oczywiste. Uczniowie podczas dyskusji bardzo się otworzyli i szczerze mówili o swoich uczuciach. Metoda jaką jest kampania społeczna była dla nas czymś zupełnie nowym, ale w naszym przypadku ta forma bardzo się sprawdziła.

Tematem naszego projektu było: " NIE dla hejtu" . Samorząd Uczniowski przygotował ankiety dla klas III - VI na temat hejtu. Następnie przeprowadziliśmy lekcję wychowawczą na te temat, która była bardzo owocna. Uczniowie chętnie brali udział w pogadance,przedstawiając własne opinie na temat hejtu, hejtowania czy bycia hejtowanym. Następnie wszyscy razem stworzyliśmy KODEKS DOBREGO KOLEGI, którego zobowiązaliśmy się wszyscy przestrzegać. Na naszych wcześniejszych spotkaniach uczniowie samorządu przygotowali dwa wymowne plakaty o hejcie, które to zawiesiliśmy na gazetce szkolnej dla naszej całej społeczności szkolnej, a także rodziców.
 
O metodzie
Uważam , że nasz temat został w pełni zrealizowany, uczniowie bardzo otworzyli się, mówiąc osobiste rzeczy. Bardzo zdziwiło Nas zaangażowanie w dyskusję o hejcie klasy III. Dla nas cała kampania społeczna była czymś zupełnie nowym, ale myślę, że ta forma bardzo się sprawdziła i dzięki niej można poruszać szereg problemów, dotykających uczniów.
 
Mocne strony: Dotarcie do szerokiej liczby odbiorców, zaangażowanie uczniów w projekt,otwarcie się uczniów podczas tworzenia plakatów oraz dyskusji.
Słabe strony: Nie zauważamy słabej strony metody.
 
Typ Artykulu: