Imię i nazwisko: Anna Wielgoszyńska
Nazwa szkoły:  Szkoła Podstawowa w Nowym Grodzicznie
Trudny temat:  niepełnosprawność i tolerancja wobec tych osób. "Wszyscy jesteśmy"
Metoda: kampania społeczna
 

Grupa projektowa to uczennice, z którymi na co dzień pracuję w Szkolnym Kole Wolontariatu. Są to uczennice z klasy II i III gimnazjum, które na ochotnika zgłosiły się do projektu, po przedstawieniu tematu projektowego. W skład grupy projektowej weszło 8 dziewcząt.
 
Decyzja o wyborze tematu zapadła po obejrzeniu prezentacji. Dziewczęta były zainteresowane dwiema grupami tematów, które znalazły się w pierwszej edycji projektu: wykluczeniem i językiem. Po emocjonującej dyskusji i głosowaniu wybrały temat wykluczenie, a dokładnie wykluczenie osób niepełnosprawnych. Ponieważ w naszej szkole jest wiele osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, dziewczęta zwróciły uwagę, że nie wszyscy uczniowie odnoszą się do nich z szacunkiem i nie wszyscy są chętni do pomocy, której uczniowie niepełnosprawni czasami potrzebują. Niestety zdarzyły się też sytuacje, gdzie nawet uczniom z niepełnosprawnością dokuczano i wyśmiewano ich. W związku z tym grupa projektowa chciała przedyskutować zaistniałe incydenty na forum całej szkoły. 
 
Mocne strony metody to
- zaangażowanie grupy projektowej
- wywiązywanie się z podjętych działań
- wspieranie się i mobilizacja
- inicjatywa uczniów
- ogólne zainteresowanie projektem uczniów szkoły
- udział uczniów szkoły w dyskusji o niepełnosprawności i tolerancji podczas prowadzonej kampanii 
Słabe strony metody to
- brak samodzielności niektórych uczestników projektu
 

Opisa działania:

 

Kolejno podjęte działania: 
1. „Burza mózgów” i wybór tematu projektowego.
2. Zatytułowanie tematu projektowego.
3. Przeprowadzenie ankiet w klasach IV – VII SP i II-III gimnazjum na temat niepełnosprawności i tolerancji.
4. Przygotowanie prezentacji multimedialnej na szkolną kampanię społeczną.
5. Ogłoszenie naszych działań projektowych w szkole i przygotowanie plakatów o niepełnosprawności i tolerancji przez klasy IV – VII SP i II-III gimnazjum.
6. Przeprowadzenie w szkole kampanii społecznej: Wszyscy jesteśmy tacy sami! w dniu 16.11.2017r. z okazji Światowego Dnia Tolerancji.
7. Przygotowanie informacji do mediów o podjętych działaniach.
8. Przygotowanie na terenie szkoły wystawy plakatów o niepełnosprawności i tolerancji.
9. Podsumowanie projektu i przygotowanie sprawozdania.
Odbiorcą działań byli wszyscy uczniowie klas IV – VII SP i II-III gimnazjum , nauczyciele oraz goście.

Linki do mediów: 

Wiadomości o wydarzeniu ukazały się na stronie szkoły oraz stronie Urzędu Gminy w Grodzicznie: 

 
Zdjęcia z wydarzenia:
 
 
Typ Artykulu: