Imię i nazwisko: Małgorzata Kozińska-Zięba
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim
Trudny temat: asertywność
Metoda: kampania społeczna z elementami teatru forum
 
W skład naszej grupy wchodzili uczniowie z klasy drugiej technikum organizacji reklamy oraz liceum o profilu humanistycznym. Wspólnymi siłami udało nam się stworzyć kampanię. Razem spotykaliśmy się, każdy brał udział w wymyślaniu ćwiczeń, scenek czy planu prezentacji. Jako grupa byliśmy dobrze zorganizowanie oraz bardzo dobrze się dogadywaliśmy.
Wybraliśmy ten temat ,ponieważ wiele osób posiada problem z asertywną odmową. Chcieliśmy przedstawić ten problem i uświadomić jak często występuje on w naszym życiu .Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy, że tak naprawdę jest ona wykorzystywana przez innych.
 
Mocne i słabe strony metody to:

Mocnymi stronami tej metody było duże zainteresowanie odbiorców, spowodowane scenkami oraz ćwiczeniami, była to sposób na przyciągnięcie uwagi uczestnika.Uczniowie mogli poćwiczyć pracę w grupie oraz zintegrować się, mieli okazje również poćwiczyć sytuację ,w których należy być asertywnym. Słabymi stronami metody była długość prezentacji ( odbiorca nie był skupiony po pewnym czasie w 100 %) , trudności w znalezieniu ochotników do niektórych ćwiczeń.
 
Opis działania: 

Działania, które wybraliśmy to m.in. przedstawienie trudnego tematu jakim był asertywność, ukazanie jego mocnych i słabych stron, a także przeprowadzenie ćwiczenia z publicznością, które uczyły asertywnego odmawiania, przyjmowania krytyki oraz komplementów. Wstępnym elementem, a zarazem jednym z działań powiązanych z naszym trudnym tematem była krótka scenka teatralna, której zadaniem było ukazanie przykładowego problemu dotyczącego codziennego życia.
Kto był odbiorcą waszego działania? (cała szkoła, klasy, rodzice)klasy technikum organizacji reklamy oraz liceum o profilu humanistycznym wraz z nauczycielami

Typ Artykulu: