opiekunka projektu: Dorota Opałka
szkoła: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Marii Konopnickiej w Lublińcu
zakres działań: klasa 6
metoda: Stół Powszechny
temat: wykluczenie w grupie rówieśniczej

Główne działania podejmowane przez grupę projektową
 

Projekt realizowany był przez klasę 6. Nasza pracę rozpoczęliśmy od zdiagnozowania problemu. Okazało się,że naszym największym problemem są trudne relacje między rówieśnikami, wykluczenie klasowe.Metoda, która nam została zaproponowana to Stół Powszechny. Warsztaty przeprowadzone przez panią Weronikę były bardzo fajne. Nastawione były przede wszystkim na prace ciałem. Jedak moja klasa zdecydowała, że lepsza będzie dyskusja i na niej się skupiliśmy. Takie panele dyskusyjne organizowane były według potrzeb. Nie zawsze wszystko się udało ale dzieciaki zaczęły w końcu szczerze mówić co im się nie podoba i dlaczego wcześniej nie zgłaszały, że coś się dzieje nie tak.

Dotyczyły bieżących problemów z którymi borykają się uczniowie. Potrzeba było czasu żeby dzieci się otworzyły i szczerze mówiły o swoich problemach, ale po kilku takich spotkaniach nastąpił przełom i uczniowie zaczęli brać udział w dyskusji poruszając w niej problematyczne kwestie.

Odbiór działania

Uczniom bardzo podobał się projekt. Mają już pomysł na przyszły rok i chcieliby przeprowadzić kampanię społeczną. Praca przy projekcie zintegrowała klasę. Uczennica, która dawniej była “niechciana, nielubiana” została zaakceptowana przez resztę grupy.

 

Relacja w mediach

Na stornie szkoły: RELACJA 

 

O metodzie

Mocne strony: Zintegrowanie grupy klasowej. Dzisiaj uczennica, która zawsze była "niechciana, nielubiana" ma w klasie możliwość '"normalnego"funkcjonowania. Dyskusje podejmowane podczas całego roku przyniosły rezultat. Warto po prostu rozmawiać.

Słabe strony: Słabą stroną było nakłonienie całej klasy do otwarcia się, żeby zastosować elementy teatralne. Część uczniów się wstydziła.

 

Typ Artykulu: