Lubasz
Imię i nazwisko: Małgorzata Kabacińska
Nazwa szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Batalionu Spadochronowego I Armii WP w Lubaszu
Trudny temat: Tolerancja, jako poszanowanie odmienności "wyzwaniem" dla współczesnego człowieka.
Metoda: Pracowaliśmy metodą kampanii społecznej.
Grupę projektową tworzyli uczniowie z Młodzieżowej Rady Gminy w Lubaszu. Było to sześcioro uczniów, troje z drugich klas gimnazjalnych i troje z trzecich klas gimnazjalnych. Uczniowie byli bardzo zaangażowani, świetnie ze sobą współpracowali. Terminowo wywiązywali się z powierzonych zadań.
Wybór tematu nie był przypadkowy. Uczniowie zrobili sondaż wśród uczniów, poprosili także nauczycieli, aby na godzinie wychowawczej uczniowie podali propozycje trudnego tematu.Następnie grupa projektowa zapoznała się z propozycjami tematów i wybrała ten, który był najczęściej podawany przez uczniów. Temat został tak sformułowany, ponieważ w naszej szkole zaczęła pojawiać się mowa nienawiści, zachowania nietolerancyjne.Można powiedzieć, że dokonaliśmy takiej diagnozy postaw wśród uczniów, gdzie okazało się, że wielu uczniów potrafi zdefiniować tolerancję, ale nie potrafi być tolerancyjnym.
Mocne i słabe strony metody to:
Mocną stroną metody jest to, że ma szeroki zakres oddziaływań, trafia do wielu osób, można zastosowań ciekawe formy oddziaływania na odbiorcę, wpływa na zaangażowanie osób, którzy ją stosują, chociaż to od ich zaangażowania i kreatywności zależy przebieg i skuteczność oddziaływania.
Słabą stroną jest to, że aby skutecznie zastosować tę metodę należy poświęcić sporo czasu na przygotowanie i dobre zaplanowanie działań.Po zrealizowaniu projektu doszłam do wniosku, że następnym razem przy wyborze tej metody rozpocznę od przeprowadzenia wśród uczniów warsztatów na temat kampanii społecznej, aby byli bardziej świadomi swoich oddziaływań.
Słabą stroną jest to, że aby skutecznie zastosować tę metodę należy poświęcić sporo czasu na przygotowanie i dobre zaplanowanie działań.Po zrealizowaniu projektu doszłam do wniosku, że następnym razem przy wyborze tej metody rozpocznę od przeprowadzenia wśród uczniów warsztatów na temat kampanii społecznej, aby byli bardziej świadomi swoich oddziaływań.
Opis działania:
Temat projektu brzmiał: ”Tolerancja jako poszanowanie odmienności „wyzwaniem” dla współczesnego człowieka”.
Uczniowie postanowili, że temat ten będą realizować metodą kampanii społecznej. Dlatego wybrali hasło przewodnie kampanii: NIE!!! MOWIE NIENAWIŚCI !!!
Działania rozpoczęli od ogłoszenia konkursu na plakat o tolerancji. I miejsce zajęła klasa III B, II miejsce klasa II A, III miejsce klasa II B. Jednak kluczowym dniem był czwartek 16 listopada. W tym dniu grupa projektowa zorganizowała obchody Dnia Tolerancji. Podczas dużej przerwy uczniowie rozdawali ulotki o tolerancji, wyjaśnili historię ustanowienia tego dnia przygotowując audycję przez radiowęzeł. Młodzież mogła wypowiedzieć się, jak rozumie zachowanie tolerancyjne uzupełniając plakat wywieszony na holu poprzez uzupełnienie zdania: "Jestem tolerancyjny, ponieważ...... Tutaj wypowiedzi uczniów były bardzo różnorodne. Kolejnym działaniem w ramach realizacji projektu było zaproszenie reprezentantów klas VI, VII, II i III gimnazjum na warsztat o tematyce antydyskryminacyjnej. Warsztaty odbyły się 20 listopada. Temat warsztatów, to: "Akceptująca wielokulturowość na wyciągnięcie ręki." Celem zajęć było zrozumienie, na czym polega idea otwartości i empatycznych relacji z innymi oraz poznanie najważniejszych strategii akulturacyjnych. Uczniowie odpowiedzieli na pytanie kluczowe: W jaki sposób mogę promować pozytywne, oparte na szacunku zachowania wobec innych ludzi? Warsztaty były jednocześnie inauguracją powstania KLUBU DOBREJ ROZMOWY, ponieważ okazało się, że jest wśród uczniów potrzeba dyskusji na róże tematy. Powstanie klubu było inicjatywą uczniowską. Po zakończeniu projektu grupa projektowa podziękowała wszystkim uczniom za współpracę.
Uczniowie postanowili, że temat ten będą realizować metodą kampanii społecznej. Dlatego wybrali hasło przewodnie kampanii: NIE!!! MOWIE NIENAWIŚCI !!!
Działania rozpoczęli od ogłoszenia konkursu na plakat o tolerancji. I miejsce zajęła klasa III B, II miejsce klasa II A, III miejsce klasa II B. Jednak kluczowym dniem był czwartek 16 listopada. W tym dniu grupa projektowa zorganizowała obchody Dnia Tolerancji. Podczas dużej przerwy uczniowie rozdawali ulotki o tolerancji, wyjaśnili historię ustanowienia tego dnia przygotowując audycję przez radiowęzeł. Młodzież mogła wypowiedzieć się, jak rozumie zachowanie tolerancyjne uzupełniając plakat wywieszony na holu poprzez uzupełnienie zdania: "Jestem tolerancyjny, ponieważ...... Tutaj wypowiedzi uczniów były bardzo różnorodne. Kolejnym działaniem w ramach realizacji projektu było zaproszenie reprezentantów klas VI, VII, II i III gimnazjum na warsztat o tematyce antydyskryminacyjnej. Warsztaty odbyły się 20 listopada. Temat warsztatów, to: "Akceptująca wielokulturowość na wyciągnięcie ręki." Celem zajęć było zrozumienie, na czym polega idea otwartości i empatycznych relacji z innymi oraz poznanie najważniejszych strategii akulturacyjnych. Uczniowie odpowiedzieli na pytanie kluczowe: W jaki sposób mogę promować pozytywne, oparte na szacunku zachowania wobec innych ludzi? Warsztaty były jednocześnie inauguracją powstania KLUBU DOBREJ ROZMOWY, ponieważ okazało się, że jest wśród uczniów potrzeba dyskusji na róże tematy. Powstanie klubu było inicjatywą uczniowską. Po zakończeniu projektu grupa projektowa podziękowała wszystkim uczniom za współpracę.
Linki do mediów:
Zdjęcia:
Typ Artykulu: