Imię i nazwisko: Małgorzata Kędzierska
Nazwa szkoły: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1
Trudny temat: trudne zachowania
Metoda: elementy kampanii społecznej oraz chodzonego
W skład grupy projektowej weszło 5 uczniów z klasy Id i Ie. Praca była trudna, gdyż każdy z uczniów to bardzo zróżnicowana indywidualność, a przy tym są w sytuacjach publicznych wycofani.
Uczniowie obejrzeli prezentację. Temat wybraliśmy powodowani sytuacjami, jakie zdarzały się nam od września.
Nowa szkoła, nowi nauczyciele i rówieśnicy, a przy tym trudności osobiste, z jakimi borykają się uczniowie, nie pozostawiał nam dużego wyboru. Kampania świetnie wpisała się w działania, jakie podjęliśmy już wcześniej, w celu zmiany sytuacji wychowawczej.
Temat dotyczył zachowań, jednak przy okazji wypłynęło nam wiele innych aspektów: zdrowie, relację międzyrówieśnicze, emocje i uczucia, stres, miłość, akceptacja i tolerancja, tęsknota za domem.
 
Mocne i słabe strony metody to:

mocna stroną jest z pewnością zauważenie przez uczniów, że sytuacje z jakimi się borykają dotyczą również innych.
Słabą stroną było małe zaangażowanie uczniów, musiałam włożyć dużo pracy w to, aby wykazywali aktywność w kierunku jaki był zamierzony.
 
Opis działania:

Po obejrzeniu prezentacji postanowiliśmy, że spróbujemy porozmawiać o motywach, konsekwencjach i sposobach wyjścia z sytuacji, które często się nam zdarzają. Temat: Co zrobić – jak się zachować. Najpierw spróbowaliśmy chodzonego. Nie było łatwo, ale przy okazji ujawniły się emocje, z jakimi uczniowie przychodzą do szkoły. Kolejnym działaniem było wykonanie plakatów i zaprezentowanie ich innym uczniom. Przede wszystkim uczestnicy grupy, ale efekt końcowy zaprezentowaliśmy również w innych klasach.
 

Typ Artykulu: