Imię i nazwisko: Violetta Wiśniewska
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa w Gościcinie
Trudny temat: Wykluczenie z grup pracujących nad projektami.
Metoda: Kampania społeczna
 
Skład grypy stanowili uczniowie z klasy VId w wieku 11- 12 lat.Było ich 23.Z początku zaangażowało się kilkoro.Dopiero w miarę kolejnych warsztatów do działania angażowali się pozostali.Najtrudniejszym momentem był występ przed uczniami z innych klas.
Zaczęliśmy działania nasze od wyboru tematu , który w naszej klasie prowadzi do konfliktów. W sposób demokratyczny większością głosów wybraliśmy temat : 
 
Mocne i słabe strony metody to:

Mocne strony: integracja klasy,uczniowie wiedzą, kiedy iść na kompromis,wiedzą, że nie opłaca się być trutniem, znają zasady pracy w grupie,zaczęli się komunikować,a nie krzyczeć na siebie i się obrażać , przestali skarżyć na siebie, wszyscy włączyli się do pracy nad klasowym projektem, zainteresowanie innych uczniów z szkoły tym problemem.Słabe strony:trudność zmieszczenia się w czasie,przeszkadzanie innych zadań w realizacji zaplanowanych zadań, nie wywiązywanie się należycie z powierzonych zadań przez uczniów i dotrzymywania terminu prac dotyczących samego finału.Nie udało się włączyć psychologa , ani pedagoga do poprowadzenia warsztatów z powody, jak tłumaczyli brakiem czasu. Problem z skoordynowaniem wszystkich 23 uczniów w jednym czasie do działań.
Opis działania:

Po wyborze tematu następnie ułożyliśmy ankietę anonimową i skierowaliśmy ją do innych klas , sprawdzić czy też występuje u nich taki problem. W ciągu dwóch miesięcy na każdej godzinie wychowawczej rozmawialiśmy o zasadach pracy w grupie, oglądaliśmy filmy , dyskutowaliśmy. Nasze wyniki ankiety oraz wnioski , które wypracowaliśmy przedstawiliśmy na specjalnym apelu w formie kampanii. Chcemy w ten sposób zachęcić uczniów naszej szkoły, by trudnych tematów nie zamiatali pod dywan, tylko zmierzyli się z tym: Trudny Temat: weź to na warsztat! W naszej szkole na 80 badanych uczniów aż 54 zaznaczyło : Nieumiejętność współpracy z innymi
 
Linki do mediów: 
 

Typ Artykulu: