Imię i nazwisko: Błażej Dopierała

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa w Budkach Nowych
Trudny temat: Agresja słowna i fizyczna.
Metoda: edukacja filmowa
 
Opisz krótko grupę projektową. Jak się wam pracowało? Z jakich klas byli to uczniowie i uczennice. itp

Do udziału w projekcie "Trudny temat - weź to na warsztat" zaangażowałem uczniów klasy V, których jestem wychowawcą. W klasie piątej znajduje się jedenastu uczniów(pięć dziewcząt i sześciu chłopców), w wieku od dziesięciu do jedenastu lat.
 

Pierwszym krokiem jaki podjęliśmy było wybranie trudnego tematu. W tym celu przeprowadziliśmy ankietę wśród uczniów klas IV - VII, z której wynikło, że najistotniejszym problemem, jaki dotyka uczniów jest agresja werbalna i niewerbalna, a czasami i fizyczna.
 
Mocne i słabe strony metody to:

Mocne strony to możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców, użycie filmu jako środka dydaktycznego wielokrotnie, dużo frajdy podczas nagrywania i odtwarzania filmu.
Słabych stron nie dostrzegliśmy.
 
Opis działania:

Gdy mieliśmy już temat przeanalizowaliśmy na godzinie wychowawczej wszelkie agresywne zachowania uczniów do jakich dochodzi na terenie szkoły i poza nią. Uczniowie uznali, że najatrakcyjniejszą dla nich metodą pracy i sposobem wyrazu swoich myśli i uczuć związanych z tematem będzie nakręcenie filmu, który skłoni do przemyśleń i refleksji. Postanowiliśmy również stworzyć plakaty promujące pozytywne zachowania wśród uczniów. Zwieńczeniem pracy nad projektem było spotkanie uczniów klas IV – VII z przedstawicielem Komendy Powiatowej Policji w Kole – mł. asp. Mariuszem Rumiejowskim, który przybliżył uczniom konsekwencje prawne agresji fizycznej i werbalnej, obejrzenie filmu stworzonego przez klasę piątą, a następnie dyskusja na temat zachowań niepożądanych, jakie mają miejsce w naszej szkole i jak się przed nimi bronić i w jaki sposób zmniejszyć ich występowanie w naszej placówce.
 
Linki do mediów:
UWAGA, na stronie FILM z przedstawieniem!!!
 
Typ Artykulu: