Będzin
Imię i nazwisko: Anita Palimąka, Anita Dziarmaga-Kwiecień i Agnieszka Kłosonoga-Łój
Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 11 im. Władysława Broniewskiego w Będzinie
Trudny temat: integracja.
Metoda: kampania społeczna oraz po części metoda filmowa
Podstawową grupą projektową byli uczniowie klasy IV (b) - jest to klasa złożona w całości z tzw. sześciolatków, tak więc są o rok młodsi od swoich rówieśników z innych klas czwartych. Oprócz tego do realizacji projektu zaprosiliśmy wraz z uczniami kolegów z klas starszych (5-7) oraz kilku nauczycieli, jak również rodziców. Praca przebiegała bez większych problemów, wszyscy uczestnicy byli zaangażowani w przydzielone zadania. Sama praca przyniosła wszystkim dużo radości i satysfakcji mimo trudnego tematu, jaki wybraliśmy.
Przystępując do projektu, do wspólnej debaty zaprosiliśmy rodziców z naszej klasy. To oni zasugerowali nam temat integracji, który uczniowie bardzo chętnie podjęli. Dodać należy, że jesteśmy uczniami i nauczycielami w szkole integracyjnej. Tak więc temat ten jest dla nasz szczególnie ważny.
Mocne i słabe strony metody to:
Mocną stroną obu metod jest możliwość zaproszenia wielu osób do współtworzenia akcji, bez względu na ich możliwości czy ograniczenia (np. fizyczne). Sam udział w projekcie stał się bardzo dobrą okazją dla zespołu klasowego do integracji międzyklasowej, poznania uczniów ze starszych klas oraz współtworzenie z nimi przydzielonych prac. Ponadto w przypadku edukacji filmowej - ogromną zaletą jest nieograniczony zasięg poprzez udostępnienie filmiku w internecie, czy możliwość wyświetlenia go przy okazji różnych imprez szkolnych celem propagowania naszego "trudnego tematu".
Słabą stroną - ograniczenia kampanii społecznej choćby przez pogodę, szczególnie zimą.
Słabą stroną - ograniczenia kampanii społecznej choćby przez pogodę, szczególnie zimą.
Opis działania:
W ramach projektu udało nam się nakrecić filmik poświęcony integracji. Scenki wykonane są przez uczniów, oparzone krótkim wstępem pani dyrektor naszej szkoły, wybranych nauczycieli oligofrenopedagogów oraz rodziców dziecka niepełnosprawnego. Dodatkowo wybraliśmy kampanię społeczną, w ramach której zaplanowany był przemarsz ulicami miasta (do przemarszu nie doszło z uwagi na padający deszcz - zostało wszystko przesunięte w czasie). Na okoliczność przemarszu wszystkie klasy przygotowały transparenty o integracji oraz wybrani uczniowie pod okiem informatyka stworzyli ulotki poświęcone integracji. Dodatkowo w naszej szkole w dniach 5-9 grudnia odbywa się tydzień integracji włączając się niejako w finał naszego projektu. Ciąg dalszy nastąpi w styczniu gdy w ramach imprezy WOŚP dokończymy naszą kampanię społeczną wraz zaproszonymi rodzicami.
Kto był odbiorcą waszego działania? (cała szkoła, klasy, rodzice)Odbiorcą naszych działań byli wszyscy uczniowie naszej szkoły, docelowo będą rodzice oraz napotkane osoby w przemarszu.
Linki do mediów:
krótka informacja na stronie naszej szkoły - http://www.sp11bedzin1.republika.pl/aktualnosci.html
FILM:
- link do filmiku - https://www.youtube.com/watch?v=034AYinw8AE&feature=youtu.be
Zdjęcia:
Typ Artykulu: